Meer Fins kon het vandaag eigenlijk niet…

Een nieuwe start, een nieuw begin.

Sinds een paar dagen woon ik al in Veikkola.

Vanmiddag hebben wij al even door het bos gelopen en daar champignons, blauwe bessen en rooie bessen geplukt. Eenmaal thuis werden de champignons meteen in de pan gegooid met een uitje, erg lekker!

Vanmorgen was ik al even op zoek naar een nieuwe sport die ik hier wil gaan doen. Daar hou ik jullie nog wel even verder van op de hoogte.

Zo rond vier à 5.00 uur ’s middags stapten wij in de auto en gingen we op weg naar een vriendin van mijn gast moeder. Ik wist nog helemaal niet wat ik moest verwachten. Een grote weg op, een kleine weg af enz. Uiteindelijk kwamen we op een onverharde weg terecht en aan het einde stond ineens een soort ruimteschip. Dat was het huis van haar vriendin, zo ineens vanuit het niets. Ik had het gevoel dat ik ongeveer in de film Gooische vrouwen terecht was gekomen, haha. De huizen zijn hier echt mega, zo groot en modern je gelooft je ogen bijna niet. Erg mooi, je hebt er in ieder geval de ruimte.

Nadat haar andere vriendinnen gedag had gezegd haalden mijn gastbroer en ik de kajak op. Samen stapten we in de kayak, ik kwam er ineens achter dat de plaats waar ik nu was ik al eerder ben geweest. Hier had ik namelijk al eerder de try out les van het kajakken gehad. Wat een toeval!

Al roeiend kwamen we steeds dichterbij een eilandje. Een barbecue, hutje en picknick tafel is op dit eiland de standaard uitrusting. Na een tijdje gewacht te hebben kwamen mijn gast moeder met haar drie vriendinnen er ook aan, met worstjes spekjes drinken enzovoort. Al roeiend roeide mijn gastmoeder met zweet op haar rug 3 man vooruit met de wind tegen + een kapotte peddel in een gammel bootje.

Ik moest even aan thuis denken….

Stel je de situatie eens voor… MIJN moeder.. Al roeiend in een boot… Zonder motor… Drie vriendinnen erbij in… Een vracht spullen en tegen de wind in. zware klus dus.

Lachend in mezelf dacht ik: “dit fenomeen zal ik alleen hier zien, mijn moeder zal dit nooit, maar dan ook NOOIT doen.”  Ze zal waarschijnlijk al dubbel liggen bij het instappen van de boot, met de drie vriendinnen op de achtergrond. Al roepend: “ZIT ER GEEN MOTOR OP?!” 😉

Iedereen stapte uit (met eigenlijk veelste mooie kleren voor dit eiland XD) en de bling bling verblinde zowat mijn ogen. Na een “treasure hunt” begonnen we met eten. Worstje boven het vuur enz.

Meer Fins kon het eigenlijk niet op dat moment.. Een meer omringd door dennenbomen met in het midden van het meer een eiland. Worstjes aan een stokje, vuurtje van brandhout. Fins gepraat om me heen, allemaal blonde mensen. Met een bootje hier gekomen, rode huisjes aan de oever. Karl Fazer chocolade naast me en Marshmallows voor het kampvuur. Het kon niet missen of dit was wel het typische Finse uitje in de zomer.

Nadat we klaar waren met eten vertrokken we weer met de kayak naar het “ruimteschip”. Tijd om weer naar huis te gaan. Mijn gastmoeder zit nog met haar vriendinnen in de Sauna (ook typisch Fins).

Ik zeg welterusten en binnenkort zie je me misschien wel een hele nieuwe hobby hebben…

Moika!

9 gedachtes over “Meer Fins kon het vandaag eigenlijk niet…

  1. Nou leuk dat is niet zo leuk van je maar je hebt wel gelijk ik ga echt niet zonder motortje meer in een boot ik kan mijn mijn laatste kano ervaring nog goed herinneren dus dat ga ik niet meer doen ik ben heel blij dat je het naar de zin hebt en dat het allemaal leuk en gezellig is heel veel liefs je moeder

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

